Hero image

Centrum pro děti Mezipatro

Vracíme dětem barvy do života

Podporujeme zdravý vývoj osobnosti dětí. Umožňujeme dětem hravě a tvořivě poznávat samy sebe, bezpečně vyjadřovat svá přání, myšlenky a pocity a rozvíjet zdravé vztahy v rodině i mimo ni. Provázíme děti při zvládání náročných situací a životních změn.

V Centru pro děti Mezipatro:

Poskytujeme dětem individuální socioterapeutické konzultace na základě jejich potřeb a společně domluvených cílů.

Nabízíme dětem seberozvojové a sebezkušenostní skupinové programy.

Posilujeme kladný vztah dětí k učení prostřednictvím individuálního doučování s dobrovolníky.

Spolupracujeme s rodiči, se školami, které děti navštěvují, a s dalšími institucemi a odborníky.

Registrovaná sociální služba:

sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Služba je poskytována bezplatně.

Služby poskytujeme rodinám s dětmi, které mají trvalé bydliště v hlavním městě Praze.

Kontakty

Adresa

Na Klikovce 367/7
140 00 Praha 4 – Nusle

Kontakt

Mgr. Hana Krusberská

Vedoucí centra

tel.: +420 724 865 400

e-mail: [email protected]

Služby poskytujeme bezplatně.

Doba poskytování služby

Ambulantní forma:

PO-PÁ 9:00 – 15:00

Terénní forma

PO, ST 10:00-12:00
ÚT, ČT 14:00-16:00

Konzultace a setkání mohou proběhnout po dohodě s klienty i v jiných časech.

Doučování

Cíle doučování v Centru pro děti Mezipatro

  • Cílem doučování v Centru pro děti Mezipatro je podporovat děti (žáky/ně) ohrožené školním neúspěchem a motivovat je ke změně, resp. k dosažení takových výsledků, které odpovídají jejich rozumovým a sociálním předpokladům.
  • Pomáháme dětem, jejichž školní výsledky jsou ovlivněny např. krizovou či stresovou situací, náhlou unavitelností, sníženou frustrační tolerancí, nerovnoměrným nadáním, dočasně sníženou sebedůvěrou, demotivací pro opakovanou neúspěšnost apod.

Jak doučování v Centru pro děti Mezipatro probíhá

  • Na začátku školního roku, či v jeho pololetí, sestavujeme v Mezipatře „tandemové“ dvojice pro doučování – tedy dítě a jeho dobrovolníka/dobrovolnici a společně se domlouváme, jak bude doučování následující pololetí zaměřeno. Může se jednat o vysvětlování a procvičování látky konkrétního předmětu, o reedukační cvičení pro děti s diagnostikovanými SPU, o podporu a motivaci při přípravě do školy obecně, nebo třeba i o pomoc s přípravou na přijímací zkoušky na střední školu.
  • Doučování probíhá v Centru pro děti Mezipatro pravidelně 1x týdně v rozsahu 1 hodiny. Dobrovolník/dobrovolnice se setkává s dítětem vždy ve stejný den a čas.

V rámci doučování se zaměřujeme mj. i na obnovování přiměřené sebedůvěry dítěte, a to vytvořením bezpečného prostředí, ve kterém se děti nebojí doptávat a chybovat, kladným oceněním, zážitkem úspěchu, vhodně volenou pochvalou.

Výtvarná dílna

  • Výtvarná dílna v CPD Mezipatro je prostorem, kde mohou děti rozvíjet zrakové vnímání, intuitivní a kritické myšlení, kreativitu, komplexní poznatky o světě, o sobě a druhých. Učí se vyjadřovat vlastní názory, učí se schopnosti sebepoznání a pochopení vlastních možností.
  • Výtvarná dílna je také místem k bezprostřednímu přetváření skutečnosti bez omezujících pravidel.
  • Podporuje v dětech sociální procesy, především komunikaci a schopnost týmové práce. Je cenným nástrojem diagnostickým, terapeutickým a kompenzačním.
  • V dětech prohlubuje výtvarnou citlivost, představivost a fantazii bez ohledu na úroveň začátečníků či pokročilých výtvarníků.

Výtvarná dílna je určena pro děti obtížně navazující kontakt samy se sebou, pro děti s potřebou odbourávání tenze a úzkosti, s potřebou neverbálního vyjadřování citového a pocitového světa, který se často odehrává na pozadí zátěže či traumatu. Umožňuje zažívat úlevu a radost z tvorby.  

Keramická dílna

  • Keramická dílna nabízí dětem prostředí k uvolnění stresů a napětí. Obnovuje fyzické síly a zdroje, které podporují chuť k životu.
  • Práce s hlínou procvičuje motoriku rukou a prstů, točení na hrnčířském kruhu umožňuje přirozené posilování svalů.
  • Keramická dílna také podporuje psychiku tím, že působí relaxačně i terapeuticky. Díky zvládnutí různých úkolů dochází u dětí k otevření zdrojů a přívalu nové energie. Keramikou tak mohou děti zacílit tvorbu na zlepšení aktuálního stavu a odpoutání se od přemýšlení.
  • Práce s materiálem v dětech posiluje trpělivost, pečlivost, účast na společné věci a ohleduplnost.
  • Pomáhá nacházet svůj osobitý styl, svou originalitu za přítomnosti sebepozorování a objevování svých možností.

Keramickou dílnu uvítají zejména děti s potřebou bezpečí a ocenění. Je vhodná pro děti, které vyhledávají spíše klidné prostředí vhodné k odpočinku a pozvolnému nabírání nových sil.

Vrstevnická skupina

  • Vrstevnická skupina je určena dětem zpravidla ve věku 11–15 let. Po dobu 4–5 měsíců je vždy uzavřená, to znamená, že se setkává ve stále stejném složení. Skupinu vede mužsko-ženský lektorský pár.
  • Jednotlivá setkávání skupiny mají svůj pravidelný řád, své rituály, které dodávají dětem pocit jistoty, předvídatelnosti a čitelnosti prostředí.
  • V rámci socioterapeutických her a aktivit si děti osvojují nové schopnosti, které mohou následně uplatňovat v každodenních situacích – učí se jasně a rovnocenně komunikovat, rozvíjí dovednost utváření vrstevnických vztahů, učí se řešit konfliktní situace, rozpoznávat a zdravě vyjadřovat své emoce, uvědomovat si sebe sama, reflektovat vlastní potřeby a zároveň vnímat i potřeby ostatních.
  • Využívají se také metody arteterapie, muzikoterapie, tvořivé dramatiky.

Vrstevnická skupina je určena pro děti se sníženým sebehodnocením, nejisté a úzkostné, zažívající odmítání nebo nepřijetí ve školních či vrstevnických kolektivech. Dále pro děti, kterým se nedaří najít, případně udržet si kamarády, bojují s impulzivním chováním nebo mají potíže v oblasti respektování pravidel a hranic. Děti zde zažijí bezpečný prostor, kde jsou přijímané a mohou být samy sebou.