Podporujeme zdravý vývoj osobnosti dětí. Umožňujeme dětem hravě a tvořivě poznávat samy sebe, bezpečně vyjadřovat svá přání, myšlenky a pocity a rozvíjet zdravé vztahy v rodině i mimo ni. Provázíme děti při zvládání náročných situací a životních změn.
V Centru pro děti Mezipatro:
Poskytujeme dětem individuální socioterapeutické konzultace na základě jejich potřeb a společně domluvených cílů.
Nabízíme dětem seberozvojové a sebezkušenostní skupinové programy.
Posilujeme kladný vztah dětí k učení prostřednictvím individuálního doučování s dobrovolníky.
Spolupracujeme s rodiči, se školami, které děti navštěvují, a s dalšími institucemi a odborníky.
Registrovaná sociální služba:
sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi
Služba je poskytována bezplatně.
Služby poskytujeme rodinám s dětmi, které mají trvalé bydliště v hlavním městě Praze.
Kontakty
Adresa
Na Klikovce 367/7
140 00 Praha 4 – Nusle
Kontakt
Mgr. Hana Krusberská
Vedoucí centra
tel.: +420 724 865 400
e-mail: [email protected]
Služby poskytujeme bezplatně.
Doba poskytování služby
Ambulantní forma:
PO-PÁ 9:00 – 15:00
Terénní forma
PO, ST 10:00-12:00
ÚT, ČT 14:00-16:00
Konzultace a setkání mohou proběhnout po dohodě s klienty i v jiných časech.
Doučování
Cíle doučování v Centru pro děti Mezipatro
- Cílem doučování v Centru pro děti Mezipatro je podporovat děti (žáky/ně) ohrožené školním neúspěchem a motivovat je ke změně, resp. k dosažení takových výsledků, které odpovídají jejich rozumovým a sociálním předpokladům.
- Pomáháme dětem, jejichž školní výsledky jsou ovlivněny např. krizovou či stresovou situací, náhlou unavitelností, sníženou frustrační tolerancí, nerovnoměrným nadáním, dočasně sníženou sebedůvěrou, demotivací pro opakovanou neúspěšnost apod.
Jak doučování v Centru pro děti Mezipatro probíhá
- Na začátku školního roku, či v jeho pololetí, sestavujeme v Mezipatře „tandemové“ dvojice pro doučování – tedy dítě a jeho dobrovolníka/dobrovolnici a společně se domlouváme, jak bude doučování následující pololetí zaměřeno. Může se jednat o vysvětlování a procvičování látky konkrétního předmětu, o reedukační cvičení pro děti s diagnostikovanými SPU, o podporu a motivaci při přípravě do školy obecně, nebo třeba i o pomoc s přípravou na přijímací zkoušky na střední školu.
- Doučování probíhá v Centru pro děti Mezipatro pravidelně 1x týdně v rozsahu 1 hodiny. Dobrovolník/dobrovolnice se setkává s dítětem vždy ve stejný den a čas.
V rámci doučování se zaměřujeme mj. i na obnovování přiměřené sebedůvěry dítěte, a to vytvořením bezpečného prostředí, ve kterém se děti nebojí doptávat a chybovat, kladným oceněním, zážitkem úspěchu, vhodně volenou pochvalou.
Výtvarná dílna
- Výtvarná dílna v CPD Mezipatro je prostorem, kde mohou děti rozvíjet zrakové vnímání, intuitivní a kritické myšlení, kreativitu, komplexní poznatky o světě, o sobě a druhých. Učí se vyjadřovat vlastní názory, učí se schopnosti sebepoznání a pochopení vlastních možností.
- Výtvarná dílna je také místem k bezprostřednímu přetváření skutečnosti bez omezujících pravidel.
- Podporuje v dětech sociální procesy, především komunikaci a schopnost týmové práce. Je cenným nástrojem diagnostickým, terapeutickým a kompenzačním.
- V dětech prohlubuje výtvarnou citlivost, představivost a fantazii bez ohledu na úroveň začátečníků či pokročilých výtvarníků.
Výtvarná dílna je určena pro děti obtížně navazující kontakt samy se sebou, pro děti s potřebou odbourávání tenze a úzkosti, s potřebou neverbálního vyjadřování citového a pocitového světa, který se často odehrává na pozadí zátěže či traumatu. Umožňuje zažívat úlevu a radost z tvorby.
Keramická dílna
- Keramická dílna nabízí dětem prostředí k uvolnění stresů a napětí. Obnovuje fyzické síly a zdroje, které podporují chuť k životu.
- Práce s hlínou procvičuje motoriku rukou a prstů, točení na hrnčířském kruhu umožňuje přirozené posilování svalů.
- Keramická dílna také podporuje psychiku tím, že působí relaxačně i terapeuticky. Díky zvládnutí různých úkolů dochází u dětí k otevření zdrojů a přívalu nové energie. Keramikou tak mohou děti zacílit tvorbu na zlepšení aktuálního stavu a odpoutání se od přemýšlení.
- Práce s materiálem v dětech posiluje trpělivost, pečlivost, účast na společné věci a ohleduplnost.
- Pomáhá nacházet svůj osobitý styl, svou originalitu za přítomnosti sebepozorování a objevování svých možností.
Keramickou dílnu uvítají zejména děti s potřebou bezpečí a ocenění. Je vhodná pro děti, které vyhledávají spíše klidné prostředí vhodné k odpočinku a pozvolnému nabírání nových sil.
Vrstevnická skupina
- Vrstevnická skupina je určena dětem zpravidla ve věku 11–15 let. Po dobu 4–5 měsíců je vždy uzavřená, to znamená, že se setkává ve stále stejném složení. Skupinu vede mužsko-ženský lektorský pár.
- Jednotlivá setkávání skupiny mají svůj pravidelný řád, své rituály, které dodávají dětem pocit jistoty, předvídatelnosti a čitelnosti prostředí.
- V rámci socioterapeutických her a aktivit si děti osvojují nové schopnosti, které mohou následně uplatňovat v každodenních situacích – učí se jasně a rovnocenně komunikovat, rozvíjí dovednost utváření vrstevnických vztahů, učí se řešit konfliktní situace, rozpoznávat a zdravě vyjadřovat své emoce, uvědomovat si sebe sama, reflektovat vlastní potřeby a zároveň vnímat i potřeby ostatních.
- Využívají se také metody arteterapie, muzikoterapie, tvořivé dramatiky.
Vrstevnická skupina je určena pro děti se sníženým sebehodnocením, nejisté a úzkostné, zažívající odmítání nebo nepřijetí ve školních či vrstevnických kolektivech. Dále pro děti, kterým se nedaří najít, případně udržet si kamarády, bojují s impulzivním chováním nebo mají potíže v oblasti respektování pravidel a hranic. Děti zde zažijí bezpečný prostor, kde jsou přijímané a mohou být samy sebou.
Podporujeme zdravý vývoj osobnosti dětí. Provázíme děti při zvládání náročných situací a životních změn.
Provázíme rodiny při zvládání náročných životních situací, jako jsou rozvody a rozchody rodičů a konflikty.
Díváme se na potíže dětí a celé rodiny v souvislostech a vzájemných vztazích.
Pomáháme dětem překonat krizovou životní situaci, kterou nejsou schopny řešit vlastními silami nebo za pomoci své rodiny.